Foto's & Kingston - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Erik & Christel - WaarBenJij.nu Foto's & Kingston - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Erik & Christel - WaarBenJij.nu

Foto's & Kingston

Door: ecs

Blijf op de hoogte en volg Erik & Christel

24 December 2013 | Jamaica, Kingston

Via Bluetooth krijgen we het inmiddels voor elkaar om toch foto's te plaatsen. Helaas hebben we in het begin maar weinig foto's met onze telefoons gemaakt. Vanaf vandaag zullen we dat veel meer gaan doen zodat jullie mee kunnen genieten van al het moois dat Jamaica te bieden heeft.
Het Bob Marley museum met een zingende gids was te gek. 's Middags zijn we naar de Bog Walk kloof gereden. Een prachtige kloof van 11 kilometer lang waar de weg dwars doorheen loopt. Onderweg zijn er vrijwel geen plaatsen waar je kunt stoppen om een foto te maken. We hebben toch een vlak stukje grind naast de weg gevonden waar we even de auto uit konden. Vanaf het parkeerplekje konden we tot aan de oever van de rivier komen. Bijna aan het einde van de kloof kwamen we de Gorge View Bar tegen. Een drie etages tellende zeecontainer met fantastisch uitzicht over de kloof.
We hadden ook nog het plan om vandaag even een ritje door de Blue Mountains te maken, maar Kingston is een grote chaos en alles kost hier veel meer tijd dan gepland. Zo waren we vanochtend al dik anderhalf uur bezig om Kingston uit te komen . Vanmiddag toen we Kingston weer in reden en van de ene in de andere file terechtkwamen, moesten we de Blue Mountains van het programma schrappen. Uiteindelijk hebben we er vanaf de snelweg nog 2 uur over gedaan om weer bij het appartement te komen terwijl we datzelfde stuk gisteren (zondag) in een half uurtje reden. Gelukkig waren we nog net voor het donker werd weer binnen. Jamaica is fantastisch, maar Kingston is ons ding niet: veel te druk en chaotisch.
Morgen vertrekken we naar het rustige Treasure Beach en nemen we onze intrek in een waar Rasta Retreat. Dus geen zorgen als jullie een paar dagen niets van ons horen want wifi hebben we daar hoogstwaarschijnlijk niet. Onderweg naar Treasure Beach gaan we nog op zoek naar wilde Manatees (zeekoeien). Wij nemen nog even een rum punch en tegen de tijd dat we ons mandje opzoeken, zijn jullie alweer uit de veren :-)