Cheetahs and more - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Erik & Christel - WaarBenJij.nu Cheetahs and more - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Erik & Christel - WaarBenJij.nu

Cheetahs and more

Door: ecs

Blijf op de hoogte en volg Erik & Christel

17 Maart 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

This morning we got up very early and by 6.40h we were in the car towards The Wildt Shingwedzi: a shelter and breeding center for Cheetahs. The first 30 km were on a narrow, 1-lane asphalt road where the speed limit is 120 km/h ! Luckily there wasn't much traffic. After that we had to drive a dirt road for another 22 km. We saw Vultures and wild cats (probably Caracal but they were to far away to be sure). At The Wildt Shingwedzi we first saw three cheetahs chasing prey at 120 km an hour. Amazing and what a beautiful animals! After the chase we were allowed to touch Zulu, a tame cheetah. He was very soft and was purring like a normal house cat, but then 10 times louder. A ranger from the center took many beautiful pictures. Finally we also got a three hour tour through the reserve and saw the feeding of the cheetahs, wild dogs, caracals, cervals and African wild cats. We also saw many giraffes. On our way back to Villa Palmeira we even saw a Jackal in the wild near the dirt road. Unfortunately he ran away very quickly as he heard the car so we could not get any pictures. Tomorrow Gerhard is gonna surprise us with a special trip. We are looking forward to that and tell you more about it tomorrow.

Vanmorgen erg vroeg ons bedje uitgekropen en om 6.40 uur zaten we in de auto op weg naar De Wildt Shingwedzi: een opvang- en fokcentrum voor cheetahs. De eerste 30 km gingen over een smalle, 1-baans asfaltweg waar je 120 km mag rijden! Gelukkig was het erg rustig op de weg. Daarna moesten we nog 22 km hotseknotsen over een onverharde weg. Onderweg hebben we veel gieren en een paar wilde katten (waarschijnlijk caracals maar ze waren te ver weg om dat zeker te kunnen weten) gezien. Ons dagje bij De Wildt Shingwedzi begon met 3 cheetahs die op prooi gingen jagen met 120 km pr uur! Geweldig om te zien en wat een prachtige beesten (of zoals ze hier zeggen: truly amazing creatures). Na de cheetah run mochten we Zulu, een tamme cheetah, aaien. Super zachte vacht en hij spinde net als een huiskat maar dan 10 keer harder. Een van de rangers heeft daar hele mooie foto's van gemaakt. Tenslotte nog een 3 uur durende tour door het bijbehorende reservaat waar we het voeren van cheetahs, wild dogs, caracals, cervals en Afrikaanse wilde katten gezien hebben. Ook veel giraffen gezien in het reservaat. Op weg terug naar Villa Palmeira zagen we ook nog een Jakhals lopen in het wild, over de onverharde weg. Helaas ging ie er meteen van tussen toen ie de auto hoorde en hebben we m niet op de foto kunnen zetten. Voor morgen heeft Gerhard een speciale verrassingstrip voor ons geregeld. We zijn benieuwd. Later meer hierover.