Soweto and Krugersdorp Game Reserve - Reisverslag uit Midrand, Zuid-Afrika van Erik & Christel - WaarBenJij.nu Soweto and Krugersdorp Game Reserve - Reisverslag uit Midrand, Zuid-Afrika van Erik & Christel - WaarBenJij.nu

Soweto and Krugersdorp Game Reserve

Door: ecs

Blijf op de hoogte en volg Erik & Christel

15 Maart 2012 | Zuid-Afrika, Midrand

Yesterday we visited the Township Soweto with our Finnish friend Harry and two of his South African friends: Billy and Musa. Only a week before Musa was in the hospital in a coma after being at the wrong place at the wrong time. He took two bullets in his neck and chest that were not ment for him. Luckily he is feeling much better now and he will recover.
In Soweto we visited the former house of Nelson Mandela. After that we went to a typical African fastfood restaurant and had some beers while watching the local people strawling by, washing their cars and playing soccer at a gravel pitch. A taste of the real African life.Today we did a game drive in Krugersdorp Game Reserve. Despite of the bad weather (a lot of rain; feels like we are in Holland … except from the temperature of 24 degrees ...) we saw some African wildlife. But all the big cats were hiding from the rain so we didn't see them. No problem … we will go there some other time and probably stay at the beautiful lodge.

Gisteren zijn we naar het Township Soweto gegaan met onze Finse vriend Harry en twee van zijn Zuid-Afrikaanse vrienden: Billy en Musa. Nog maar een week geleden lag Musa in coma in het ziekenhuis omdat hij geraakt was door twee kogels die voor iemand anders bedoeld waren: 1 kogel in z'n nek en 1 in z'n borst. Gevalletje van op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn. Gelukkig voelt hij zich nu al veel beter en zal hij (zo goed als) volledig herstellen.
In Soweto hebben we het huis van Nelson & Winnie Mandela (en Nelsons eerste vrouw) bezocht. Daarna zijn we naar een typisch Afrikaans fastfood restaurant gegaan (nadat we eerst wat vegetarisch hadden gehaald bij de supermarkt). Simpel maar goed menu: veel verschillende soorten vlees voor op de braai met een maispuree en pittige salsa dip. Lekker Namibisch biertje erbij en op het terras kijken naar de lokale bevolking die voorbij wandelde, hun auto's waste en een potje voetbalde op een gravel veldje. Een snufje van het echte Afrikaanse leven beleefd. Vandaag hebben we een safari gedaan in Krugersdorp Game Reserve en hebben we aardig wat Afrikaanse wilde dieren gezien. Maar omdat we hier vandaag echt Hollands weer hadden (regen, regen en nog eens regen maar wel 24 graden!), lieten de grote katten zich niet zien. Maar dat geeft niks: de volgende keer dat we in Zuid-Afrika komen, gaan we gewoon weer terug naar Krugersdorp en dan blijven we een paar nachten slapen in de prachtige (en betaalbare) lodge in het park.

• 16 Maart 2012 - 11:49

Dennis Kikkert:

Hoi Erik en Christel,

Ek het gedink dat julle hierdie week nog in Holland was. Dan het ek nog even gedag gesê.

Geniet van die land en van die gamereserves. Ek hoop julle sien baie diere. En geniet van die lekker kos (Erik jij moet Kudu steak probeer, dit is baie lekker) en die lekker wijne.

Groet,
    Dennis

• 16 Maart 2012 - 21:32

Erik & Christel :

He Dennis,

Dankie (en verder moeten we nog aan ons Afrikaans werken ...)