Elephants and Meerkats - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Erik & Christel - WaarBenJij.nu Elephants and Meerkats - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Erik & Christel - WaarBenJij.nu

Elephants and Meerkats

Door: ecs

Blijf op de hoogte en volg Erik & Christel

18 Maart 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Last night we had a visitor. No, no crazy or dangerous stuff only a very sweet house cat that decided to sleep in our bed – right between us. Well that's what you get when you're with cat magnet Erik. This morning at breakfast Gerhard revealed his surprise: he booked us an Elephant Experience. And so we traveled the narrow, 1-lane road where you can drive 120 km/hour again. The Elephant Experience was absolutely wonderful. Much better than the one we did in 2010. This time it was mostly about the animals while at the one in 2010 the tourists were more important. A very nice bonus: they also had 2 young, almost tame, meerkats. After we left the Elephant Sanctuary, we drove by the fence around the reserve and the whole group of elephants decided to take a bath after the “hard” work. So we could again take some fantastic pictures. In the afternoon we did some sightseeing in the village Bela Bela. This village is definitely not dangerous and you can just sit outside and have a drink at the Waterfront. For the ones who would like to visit South Africa and Bela Bela, some extra pictures of Villa Palmeira which we can recommend to everybody. Tomorrow we are leaving this beautiful place to go to our next destination: Vaalwater.

Vannacht hebben we bezoek gehad. Nee, geen gekke dingen maar een super lieve huiskat die besloten had om tussen ons in te komen slapen. Tja, dat krijg je met Erik de kattenmagneet. Vanmorgen bij het ontbijt kwam Gerhard ons vertellen welke verrassing hij voor ons geregeld had: de Elephant Experience. En dus gingen we weer over die 1-baansweg waar je gewoon 120 mag scheuren. De Elephant Experience was echt geweldig. Veel beter dan die van 2010. Hier gaat het toch vooral om de dieren terwijl het toen allemaal om de toeristen draaide. Leuk extraatje: ze hadden ook 2 jonge, redelijk tamme, stokstaartjes. Toen we wegreden bij de olifanten opvang, reden we nog langs het hek om het terrein en de hele groep olifanten had besloten om na het “harde” werken even een lekker bad te nemen. Ook daar nog geweldige foto's kunnen maken. De beste foto's zetten we natuurlijk niet online. Die moeten jullie maar een keer komen bekijken onder het genot van een borrel. Vanmiddag nog even een rondje door Bela Bela gedaan. Dit stadje is absoluut niet onveilig en je kunt hier ook gewoon over straat en even lekker op een terrasje bij het Waterfront zitten. Voor de liefhebbers nog een paar extra foto's van Villa Palmeira. Wij kunnen het in elk geval van harte aanbevelen (en als je indruk op eigenaar Gerhard wil maken, neem dan vooral stroopwafels en kaneelstokken mee). Morgen vertrekken we alweer naar onze volgende bestemming: Vaalwater.

• 20 Maart 2012 - 13:28

Dick:

Mooie foto,s oude man,,,,;)